HALLO
IK BEN CRISTINA

Ik heb een enorme passie voor mijn werk en mijn doel is duidelijk: Samen met mijn klanten succes behalen door me aan te passen aan hun behoeften, waarden en doelen.
Ik bied niet zomaar diensten aan, ik creëer strategieën en oplossingen op maat, met visie, empathie en toewijding, en altijd met een vleugje humor en warmte.

Ik ben Cristina Villarroya,
cultuurmanager, docent en fagottiste.

Ik combineer mijn artistieke ervaring met mijn opleiding als fagottist, cultuurmanager en econoom om culturele projecten te ontwerpen, te promoten en te coördineren die creatieve visie, professionaliteit en aandacht voor elk detail verenigen.

Deze website is opgezet als een unieke plek om al mijn diensten te centraliseren, met als doel cultuur te promoten en mijn klanten in al hun behoeften te ondersteunen door middel van persoonlijke en hoogwaardige oplossingen.

Al van jongs af aan voelde ik me aangetrokken tot begrippen als cultuur, ethiek, maatschappij en economie – waarden die ik essentieel vind. Op zesjarige leeftijd ontdekte ik wat nu mijn passie en mijn beroep is: de fagot.

In 2013 verhuisde ik naar Salamanca, waar ik twee paden ontdekte die mijn wereldbeeld vormden: economie en muziek. In 2019 behaalde ik mijn Hoger Diploma in Muziekuitvoering, met als specialisatie fagot, onder de begeleiding van Álvaro Prieto (hoofdfagottist van het Koninklijk Symfonieorkest van Sevilla). Later datzelfde jaar begon ik aan een masteropleiding Muziekuitvoering aan de Hochschule für Musik Basel FHNW (Zwitserland) bij Sergio Azzolini, die ik in 2022 afrondde.

In diezelfde periode voltooide ik een inspirerend jaar van gevorderde studies bij Giorgio Mandolesi (solofagottist van het Orchestre de Paris) en begon ik mijn opleiding in cultureel en artistiek management aan de Rome Business School, waar ik in 2024 met onderscheiding (Magna Cum Laude) afstudeerde.

Als uitvoerend musicus heb ik het genoegen gehad samen te werken met diverse internationale orkesten en projecten, en aanvullende training te ontvangen van gerenommeerde fagottisten zoals Marco Postinghel, Bram van Sambeek, Malte Refardt, Carlo Colombo, Javier Aragó en Carlos Tarancón, onder anderen.

Sinds 2022 geef ik ook les in fagot en muziektheorie, waarbij ik techniek, uitvoering en een op elke student afgestemde pedagogische aanpak combineer. Naast mijn carrière als uitvoerend musicus ben ik altijd al gefascineerd geweest door cultuurmanagement en de organisatie van projecten en evenementen. Al vanaf mijn studententijd heb ik kamermuziekensembles, verenigingen en culturele activiteiten gecoördineerd en geleid, waaronder het Black Manana Trio, Fagore Music en evenementen voor de Rotary Club van Teruel.

In 2024, na diverse functies in de culturele en artistieke sector te hebben bekleed, ben ik bij De Vries Artists in dienst getreden als algemeen directeur. Mijn takenpakket omvat een breed scala aan activiteiten: administratie, communicatie tussen promotors en artiesten, marketing en promotie, projectmanagement, netwerken en artistiek advies, om er maar een paar te noemen.

Momenteel leid ik kamermuziekprojecten in Spanje, Nederland en België, en onderzoek ik mogelijkheden in nieuwe markten.

Zullen we even praten?

Muziek en cultuur hebben me een prachtig geschenk gegeven: het vermogen om in meerdere talen te communiceren.
Ik spreek Spaans, Italiaans, Engels, Nederlands en een beetje Duits, dus je kunt me schrijven in de taal die voor jou het prettigst aanvoelt.
Neem gerust direct contact op. Ik zou je graag willen ontmoeten, je verhaal willen horen en ontdekken wat we samen kunnen bereiken.